
Системата Archimed ECM предлага богато развит и напълно документиран интерфейс за приложно програмиране (API) с възможност за управление на всички основни функции за управление на процесите и документите. Основните функции на интерфейса за приложно програмиране (API) на системата позволяват да се извършват следните основни групи операции:
- Създаване, обработка и обмен на данни в различни формати;
- Достъп до всички обекти в системата с техните основни параметри и методи за манипулиране;
- Поддръжка на различни протоколи за обмен на данни;
- Поддръжка на различни методи за взаимодействие с външни системи.
Основни API функции
Тези функции са достъпни чрез двата основни сървърни модула на Archimed ECM – Content Engine API (CE) и Process Engine (PE), предлагащи съответните API функции. Те са на разположение във всички основни езици за програмиране, като .NET и Java, както и под формата на Web-услуги (Web Services).
Двата основни приложни програмни интерфейса според възможностите за достъп до тях и използването им са:
Достъп |
.NET |
Java |
Web Service |
Content Engine (CE) |
CE .NET API |
CE Java API |
CE WS |
Process Engine (PE) |
PE .NET API |
PE Java API |
PE WS |
Групи функции
- Системни функции - работа с потребителска сесия, аутентикация на потребител, начало и край на сесия, параметри на сесията, параметри на потребителя, системни данни и функции, управление на изключенията (exceptions), грешки, и т.н.;
- Работа с основните обекти на системата (четене, търсене, създаване, модификация) - документни типове, папки, дейности, дела, кореспонденти и кореспондентски групи, индекси, метаданни, структура на организацията - служители и отдели и т.н.
- Работа с документи (четене, създаване, модификация) – пълен достъп до всички атрибути на даден документ (метаданни, РКК, междинни, задачи, действия, архив и т.н.), създаване на документ, работа с действията към документа, прикачване на файлове и електронен архив към документа, добавяне и редакция на страници, разпознаване OCR, връзки между документи, CheckIn, CheckOut и публикуване на документи, управление на версиите на документите, управление на жизнения цикъл на документите (създаване, редакция, одобрение, публикуване, архивиране) и т.н.
- Търсене на документи по различни параметри – индекси, метаданни, пълнотекстово търсене, възможност за свързване с външни източници на данни (бази данни и файлови структури), федеративно търсене в множество източници (Federated Search) и т.н.
- Системни функции - работа с потребителска сесия, аутентикация на потребител, начало и край на сесия, параметри на сесията, параметри на потребителя, системни данни и функции, управление на изключенията (exceptions), грешки, и т.н.;
- Работа с процеси – стартиране на процес, проследяване на изпълнението по етапи и потребители, проверка на състоянието на процеса, управление на събитията и данните в процеса и т.н.
- Работа със задачи - създаване на задача, управление на параметрите на задача (текст, краен срок, изпълнител, документи), работа със списъка с поставените задачи, управление на изпълнението на задача и т.н.
В допълнение на основните API функии, съществуват и редица спомагателни функции, които се отнасят до сканирането и графичната обработка на документи, както и до управлението на шаблони и процеси и интеграция с външни системи.
Интеграция
Наличен е пълен набор от възможности за интеграция с други системи или реализация на специализирани процеси и функции.
Налице са възможности за интеграция с практически произволни хардуерни и софтуерни системи, базирани на широко разпространени отворени стандарти и протоколи за трансфер на данни.
Archimed ECM предлага две основни възможности за интеграция с други системи, позволяващи да се покрие широк спектър задачи:
Позволява интеграция със системи, предоставящи или достъпващи данни, налични на сървъра на системата. Тук например може да се интегрират Plug-In модули за извличане на данни за пълнотекстово индексиране на документи от с нестандартни формати, изграждане на федеративно търсене в други бази данни или файлови структури, реализация на вътрешни административни услуги в рамките на системите на електронното управление и обмен на документи през ЕСОЕД.
Подходящо за интеграция със системи, налични на работните станции на потребителите. Тук например може да се посочат интеграция с клиент за електронна поща Outlook, с пакети от Microsoft Office, както и специализирани хардуерни и софтуерни системи, инсталирани на работната станция на потребителя – система за разпознаване на формуляри (FormOCR) за автоматично индексиране и попълване на метаданни, скенери за баркод, документни скенери, мултифункционални мрежови устройства и т.н.
Включения в системната платформа програмен език, позволява реализацията на произволно сложни комплексни системи, включващи различни методи на интеграция и функции на системата.