Общинските администрации са сред институциите, с които всеки гражданин, фирма или организация контактува най-често. Добрата организация на работа, бързото обслужване на клиентите и високото качество на услугите са от съществено значение за ефективното функциониране на общинските администрации. В условия на криза и ограничени бюджети, намаляването на присъщите разходи чрез автоматизиране на административните процеси е правилния път за постигане на максимална ефективност с малко средства.
Archimed eОбщина е специализиран пакет от модули, даващ възможност на общинските администрации да изградят гъвкава и лесна за използване система за управление на административната дейност, която да обхване целия процес на обслужване на гражданите и всички специфични за общините административни процеси.
Типични решения
- Регистрация и управление на цялата кореспонденция
- Управление на административните процеси
- Управление и маршрутизиране на типични процеси
- Електронно съгласуване, утвъждаване и подписване на документи с електронен подпис
- Управление на отдадените под наем общински обекти
- Актове за общинска собственост
- Управление на наказателни актове и постановления
- Управление на плащанията
- Създаване и управление на публични общински регистри
- Обслужване на граждани и фирми по електронен път чрез електронни услуги
- Електронен обмен на документи с други администрации, физически или юридически лица (СЕОС, ССЕВ, имейл)
Функциите за регистрация на документи в модул Аrchimed eProcess позволяват на служителите да преминат безпроблемно от хартиен документооборот към работа с електронни документи.
Средствата за поставяне на задачи с конкретни изпълнители и срокове, и проследяването на тяхното изпълнение, гарантират спазването на нормативните срокове и до голяма степен улесняват контрола на ръководството над цялостната работа на администрацията.

Специално разработените модули за управление на каса, бюджет, наемни отношения, наказателни постановления, актове за общинска собственост и др., работещи като цялостна интегрирана информационна система, дават възможност за практическа реализация на обслужването „на едно гише“ и спестяват време на клиентите на общината.
Archimed eОбщина включва специални функции, чрез които общинските администрации са в състояние да предоставят на гражданите и фирмите модерни средства за отдалечено обслужване през Интернет. Чрез електронните услуги значително се намалява натоварването на служителите в администрацията, спестява се време на обслужваните граждани и фирми и като резултат се повишава тяхната удовлетвореност.
Archimed eОбщина е изцяло съобразен с изискванията на Закона за електронно управление и Наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите, и позволява на различните структури от държавната и местната власт да обменят документи директно, без загуба на време и разходи за консумативи и транспорт на документи.